Terminator: Genisys - Kritika


1991-ben James Cameron magára hagyta a Terminátor filmeket. Úgy gondolta, hogy már nem rejlik bennük lehetőség. Sajnos, azonban ha egy film egyszer nagy hasznot hoz a stúdióknak, akkor a producerek még több profitot akarnak kisajtolni belőle. Ez történt a Terminátor szériával is. 2003-ban készült egy teljesen felesleges, az első két rész erényeit utánozni próbáló, de semmilyen egyéni ötlettel nem rendelkező folytatás A gépek lázadása címmel. 2009-ben a Terminátor megváltással esély nyílt rá, hogy a széria megújuljon, az emberek és gépek közti jövőbeli háborúba engedett bepillantást. Azonban minden szempontból megbukott. Mindkét film sorsát a nyilvánvaló pénz iránti mohóság pecsételte meg. Azt hihetnénk, hogy a Hollywoodi producerek tanultak a hibáikból, de ez sajnos nem igaz.
Idén megérkezett a széria ötödik darabja a Terminátor Genisys. A történet szerint a Skynet elvesztette a háborút a jövőben, ezért visszaküld egy Terminátort 1984-be, hogy ölje meg Sarah Connort. Kyle Reese önként vállalkozik, hogy visszautazik az időben, hogy megvédje Sarah-t. Azonban amikor megérkezik 1984-be, Sarah már tud az ítélet napja eljöveteléről és a gépekről. A cél természetesen újra a Skynet elpusztítása. Ezzel a filmmel ugyanaz a probléma, mint az előző kettővel. Tisztán csak pénzszerzési okokból készítették el, és nem azért mert volt egy új ötlet, amit érdemes lett volna megfilmesíteni. Arnold Schwarzenegger visszatér a védelmező Terminátor szerepében.
Jó újra látni, azonban a karakterét újra viccessé akarták tenni, de ismét sikertelenül. Emilia Clarke Sarah Connor szerepében teljesen átlagos alakítást nyújt, továbbra sem derül ki, hogy valaha is kiemelkedő színésznő lesz-e belőle. Kyle Reese szerepében Jai Courtney látható és róla is elmondható ugyanez. A film már a játékideje legelején elhasal, ugyanis az általa bemutatott jövőbeli háború nem félelmetes és nem kilátástalan. Minden nagyon modern, mindenki jól ápolt. A Terminátor sem félelmetes többé, és nem azért mert már sokszor találkoztunk vele, hanem azért mert a készítők nem tudják elérni, hogy féljünk tőle. Sarah Connor és Kyle Reese karakterei teljes mértékben felszínesek, a készítők számára csak az volt a fontos, hogy jól nézzenek ki a vásznon, mert manapság az az eladható. Az 1984-es Terminátorban Kyle egy háborútól megtört és kiégett átlagos kinézetű katona volt. Ebben a filmben jobban ki van gyúrva, mint egy Terminátor. Ugyanakkor meg lett volna rá a lehetőség, hogy mindkét karaktert mélyítsék, Kyle esetében a mentorban való csalódás, Sarah esetében pedig a rákényszerített életből való kilépés lehetőségével, de egyik ötlettel sem kezdenek semmit, mert el kell adni a filmet.

Ehhez pedig gigantikus látványvilágra van szükség. Ez az az aspektus, ami megmenti a filmet az értékelhetetlenségtől. Elképesztő méretű akciójelenetek szerepelnek a filmben. A rá költött 170 millió dollár meglátszik. Ugyanakkor semmilyen hatást nem gyakorolnak a nézőre, csak arra hivatottak, hogy feledtessék azt, mennyire üres is a történet valójában. Valamint véleményem szerint egyes trükkök jobban néztek ki az 1991-es Terminátor 2-ben, ami szégyen a mai Hollywoodra nézve.
Ennek ellenére ez az egyetlen értékelhető dolog a filmben. A jelenetek nem voltak hatásosak és emiatt pedig a rendező, Alain Taylor a felelős. Amíg James Cameron képes volt félelmet, izgalmat és reménytelenséget kelteni a nézőben és emellett a filmes technológia úttörője a mai napig, addig Alain Taylor egyikre sem képes. A legtalálóbban úgy lehetne megfogalmazni, hogy James Cameron egy zseni, Alain Taylor pedig egy tehetséges iparos.
Összességében egy teljesen lelketlen és felesleges folytatás gyenge karakterekkel, felejthető színészi alakításokkal és alig létező történettel. Azoknak tudom ajánlani, akik egyszeri kikapcsolódásra vágynak, annak a célnak megfelel.
 EPIC-O-METER:
Terminator: Genisys (2015)

The Terminator (1984)

Terminator: Judgement Day (1991)

Terminator 3: Rise of the Machines (2003)

Terminator Salvation (2009)


Írta: Szamotni Péter


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése